معیارهای مدیریت سیستمی و هوشمندی کسب و کار

در سالهای اخیر نرم افزارهای مدیریت شرکت‌ها یا کسب و کارها بسیار رشد کرده‌اند و اغلب شرکتها به استفاده از این ابزارها روی آورده‌اند اما هر شرکتی  متناسب با دانش و آگاهی خود یک سطحی از اتوماسیون را در عمل پیاده کرده است یعنی سیستمی کردن مدیریت، سطوحی دارد که بستگی به نحوه استفاده از این ابزارها در اداره شرکت می‌باشد. یعنی ممکن است دو شرکت از یک سیستم یکسان استفاده کنند ولی نتایج سیستمی بسیار متفاوتی را بدست آورند. در این نوشتار قصد داریم تا  ابعاد مختلف اتوماسیون یا سیستمی کردن مدیریت شرکت را با شما به اشتراک بگذارم. در مورد نویسنده این مقاله بیشتر بدانید.

انجام فعالیت‌های روزمره شرکت فقط از طریق نرم‌افزار

اولین نشانه یک شرکت مکانیزه این است که همه فعالیتهای عادی و روزمره را فقط با نرم افزار انجام دهد و اگر نرم افزار قطع شد یا در دسترس نبود کارها کاملاً باید قفل شود. شاید این اتفاق در بانکها برای شما افتاده باشد که کارمندان بانک بگویند سیستمها قطع هستند و کاری نمی توانیم بکنیم و همدیگر را فقط نگاه می‌کنند. در شرکت شما در زمان قطع نرم افزار یا شبکه  نیز باید چنین اتفاقی بیفتد اگر اینطوری هست یعنی شما دارید مکانیزه عمل می‌کنید.

دومین نشانه اتوماسیون شرکت، بروز بودن صورت‌های مالی و مکانیزه بودن سیستم حسابداری شرکت هست یعنی سیستمهای مالی در کنار سیستمهای دیگر شرکت بصورت یکپارچه عمل می‌کنند و اسناد حسابداری عمدتاً توسط سیستمهای پشتیبان صادر می‌شوند در این حالت صورتهای مالی بروز هستند و عملاً شما یک کسب و کار تمام مکانیزه را مدیریت می‌کنید.

دسترسی به چنین نتیجه‌ای کار سختی است اعلب شرکتها برای رسیدن به این سطح از اتوماسیون با مشکل مواجه هستند زیرا نیاز به نیروهای انسانی متخصص و مدیرانی متخصص و سیستماتیک دارید تا به این سطح از اتوماسیون برسند.

اگر تا کنون به این سطح از اتوماسیون نرسیده‌اید نگران نباشید شرکت سپهر  معین پارسایان با تیم مشاوره مدیریت و تیم نرم افزاری خود شما را تا رسیدن به این هدف همراهی می‌کند سپهران محصول نرم افزاری شرکت با جدیدترین فناوری تولید نرم افزار و با هزینه مناسب در خدمت کسب و کارهای ایران عزیز ماست تا با  مناسب‌ترین روش در کنار شما و برای موفقیت شما همراتان باشیم.